Урок 1

Поняття комп’ютерної графіки

Комп'ютерна графіка – це застосування обчислювальної техніки для створення графічних зображень, їх відображення різними засобами і маніпулювання ними. Отже, комп'ютерним (цифровим) може бути назване зображення, створене за допомогою комп'ютерної програми.
Отже, комп’ютерним (цифровим) може бути назване зображення, створене за допомогою комп’ютерної програми.
Спочатку програмісти навчились отримувати рисунки в режимі символьної печаті. На паперових листах за допомогою символів (зірочок, точок, хрестиків, букв і ін.) отримували рисунки, які нагадували мозаїку. Так друкувались графіки функцій, зображення течій рідин і газів, електричних і магнітних полів і т.д. За допомогою символьної печаті програмісти ухитрялися отримувати навіть художні зображення.
Потім з’явилися спеціальні пристосування для графічного виведення на папір – графопобудовувачі (плотери). За допомогою такого пристосування на лист паперу чорнильним пером наносяться графічні зображення: графіки, діаграми, технічні креслення і інше.
Проте, справжня революція в комп’ютерній графіці відбулася з появою графічних дисплеїв. На екрані графічного дисплею стало можливим отримувати рисунки, креслення в такому вигляді, як на папері за допомогою олівців, фарб, креслярських інструментів.
Зв’язок традиційної і комп’ютерної графіки, з однієї сторони, визначає застосування розмножувальної техніки, з іншої – можна знайти ще одне пояснення виникненню терміну «графіка», яке застосовується до роботи художника-комп’юторщика. Слово графіка означає зображення лініями, штрихами, точками. Всі графічні комп’ютерні програми принципово розділяються на два типи: векторні (зображення будуються лініями) і растрові (зображення п’ятном із точок). Отже, яким б складним не казалось зображення, створене в комп’ютері, по своїй сутності, будь-яке з них відноситься до графіки.

2. Види комп’ютерної графіки
Для роботи з комп’ютерною графікою існує багато класів програмного забезпечення, проте розрізняють всього три види комп’ютерної графіки:
1) растрова,
2) векторна,
3) фрактальна.
Ці види відрізняються принципами формування зображення під час відображення на екрані монітора чи під час друкування на папері.
Правомірна і інша класифікація комп’ютерної графіки:
1) двомірна,
2) трьохмірна.
Двомірна графіка – це зображення, яке має два вимірювання, тобто яке лежить на площині. Цей вид графіки є основою комп’ютерної графіки, в тому числі і трьохмірної.
Трьохмірна (3D) графіка – це побудова на комп’ютері, за допомогою спеціальних програм, просторової моделі, яка складається з простих і складних геометричних форм, присвоєння цій моделі фактури (т.т. особливість побудови та оздоблення поверхні будь-якого предмета), кольору, ступені прозорості і матовості, надання їй і умовній камері руху у віртуальному (т.т. можливому) просторі, розміщення в цьому просторі джерел світла і, нарешті, прорахунок вибудованої сцени. Цей вид комп’ютерної графіки застосовується під час створення комп’ютерних ігор, реклами і т.д.

3. Галузі застосування комп’ютерної графіки
Сучасне застосування комп’ютерної графіки дуже різноманітне. Основними галузями застосування комп’ютерної графіки є:
1) наукова,
2) ділова,
3) конструкторська,
4) поліграфічна,
5) Web-дизайн,
6) мультимедіа.
Напрям наукової графіки з’явився самим першим. Його призначенням є візуалізація (наочне зображення) об’єктів наукових досліджень, графічна обробка результатів розрахунку, проведення обчислювальних експериментів із наочним представленням їх результатів.
Ділова графіка – це галузь комп’ютерної графіки, призначена для створення ілюстрацій, які часто застосовуються у роботі різних установ. Планові показники, звітна документація, статичні зведення – ось об’єкти, для яких за допомогою ділової графіки створюються ілюстровані матеріали. Частіше всього це графіки, колові і стовпчикові діаграми.
Конструкторська графіка – застосовується в роботі інженерів-конструкторівє обов’язковим елементом систем автоматизації проектування (САПР). Графіка в САПР застосовується для підготовки технічних креслень проектуючого пристрою. Графіка в поєднанні з розрахунками дозволяє проводити в наочній формі пошук оптимальної конструкції, найбільш вдалого компонування деталей, прогнозувати наслідки, до яких можуть привести зміни в конструкції. Засобами конструкторської графіки можна отримувати плоскі зображення (проекції, січення) і просторові, трьохмірні зображення.
Поліграфія – це сукупність технічних засобів для множинного репродукування (т.т. відтворення, відновлення) текстового матеріалу і графічних зображень. Спеціаліст, працюючий у цій галузі, повинен не тільки знати програми верстки і графічні редактори але й розбиратися в до печатній підготовці видання.
Web-дизайн – це оформлення web-сторінки. Ця галузь комп’ютерної графіки має таке саме значення для сайту, як і поліграфічний дизайн і верстка для паперового видання. Часто під web-дизайном розуміють не тільки створення графічних елементів для сайту, але й проектування його структури, навігації, тобто створення сайту повністю.
Мультимедіа – це галузь комп’ютерної графіки, пов’язана зі створенням інтерактивних додатків, які дають можливість активно впливати на вміст і направленість енциклопедій, довідкових систем, навчальних програм і інтерфейсів до них (т.т. системи уніфікованих зв’язків (по виду передаючої інформації, параметрів сигналів, апаратурі), призначеної для обміну інформацією між пристроями обчислювальної системи, наприклад, між пристроями вводу даних і запам’ятовуючими пристроями.
 Для тих, хто хоче знати більше
4. Настільні видавничі системи
Поняття настільної видавничої системи (Desktop Publishing) включає в себе всі технічні і програмні аспекти комп’ютерної графіки.
Можна виділити, як мінімум, три основні рівні, наявність яких забезпечує надійне функціонування системи:
1) апаратний рівень (hardware level),
2) програмний рівень (software level),
3) споживацький рівень (brainware level).
Апаратний рівень (hardware level) являє собою сукупність матеріальних елементів – пристроїв, за допомогою яких відбувається ввод, обробка, збереження, передача і вивід інформації.
Апаратний рівень складається з таких компонентів:
1. пристрої вводу інформації (input devices), які забезпечують перетворення будь-яких видів інформації на різних носіях у цифрову форму, що створює умови для її подальшої комп’ютерної обробки,
2. пристрої обробки, збереження і передачі інформації (processstorage and transfer devices) – ядро апаратного рівня,
3. пристрої виводу інформації (output devices) – пристрої, забезпечуючі переведення цифрової інформації в форму, зрозумілу і доступну людині.
Джерело: 
http://elib.lutsk-ntu.com.ua/book/knit/auvp/2012/12-14/page12.html

Домашнє завдання - вивчити конспект уроку, знайти зразки зображень різних видів графіки, розробити і заповнити таблицю в текстовому редакторі

Комментариев нет:

Отправить комментарий